Jak dlouho byste měli spát podle vašeho věku?

Jak dlouho byste měli spát podle vašeho věku? Zdroj: jenzajimavosti.cz

Pro zachování skálopevného zdraví pro dospělé a zajištění toho správného vývinu u dětí naše organismy potřebují dostatek spánku a odpočinku.

Ta správná doba nutného spánku se však výrazně liší v závislosti na našem věku. Děti obvykle potřebují víc a dospělí míň, ale také u dospělých to může být rozdílné.

Nedostatek spánku je vážný problém pro každého člověka

Fyzická únava není jediný problém, který máme, pokud nám chybí adekvátní čas spánku. Kromě toho to vede i ke ztrátě chuti k jídlu, potížím s koncentrací a soustředěním, potížemi s děláním rozhodnutí a k množství dalších komplikací.

Experti poukazují na to, že problémy se spánkem nebo jeho dlouhodobý nedostatek způsobují celou paletu vážných zdravotních problémů.

Například, pokud spíte míň než 5 hodin denně, je ohroženo vaše srdce. Už spánkem kratším než 7 hodin denně riskujete vznik cukrovky, přibírání a obezitu. Proto byste se měli podívat na to, kolik času věnujete spánku a v případě, že je to míň, než uvádíme v galerii níže, potom spánku začněte věnovat náležitou pozornost.

Zdroj: Shutterstock.com

Doporučený čas spánku podle věku

Výzkum prováděný Charlesem Czeiserem, profesorem z Harvardovy univerzity, se zaměřil na stanovení doporučených časů spánku. Kvůli tomuto účelu uskutečnili mezi lety 2004 až 2014 několik studií.

Výsledkem bylo vytvoření následující tabulky, ve které najdete pro každou věkovou skupinu doporučené rozpětí doby spánku. Pokud se jí budete přidržovat, vyhnete se mnohým zdravotním problémům.

Galerie Jak dlouho byste měli spát podle věku? Jak dlouho byste měli spát podle věku? Prohlížet galerii

Autor:
Publikováno: 17. 10. 2019 18:23 Nahlásit obsah